Die Handlung basiert auf § 635 des Strafgesetzbuchs: Ein Ausbrecher aus der Strafkolonie erlangt 20 Jahre nach seiner Flucht seine Freiheit, wenn er bis dahin nicht von der Polizei gefasst wurde. So beginnt ein Rennen gegen die bzw. mit der Zeit, als Gisèle, die von ihrem Geliebten Burat verlassen wurde, diesen auf einer Schiffsfahrt enttarnt. Aus Hass setzt sie alles daran, dass das Gesetz nicht wirksam wird. Doch bleibt nicht viel Zeit … Die italienische Film-Diva Francesca Bertini und „Dr. Mabuse“-Darsteller Rudolf Klein-Rogge brillieren in diesem stilvoll inszenierten und spannenden Film.
The screenplay was written by Alfred Machard, a leading French novelist, and it featured two huge international stars: German actor Rudolf Klein-Rogge, famous for having lent his frame and his unusual features to major works of Expressionism (including Fritz Lang’s sinister Doctor Mabuse), and playing against type here, and Italian actress Francesca Bertini. Ever the femme fatale, the actress had consistently triumphed since 1910 under the aegis of top Italian filmmakers and was set on continuing her dazzling career. The frenetic pace of the edit was intended to match the action, based on Article 635 of the criminal code stipulating that after 20 years on the run, a penal colony escapee can regain his freedom if he evades capture by the police. […] We recall the raid sequence, reminiscent of Pabst, and the upwardly mobile Bertini as she climbs the social ladder, depicted through successive shots of ever more luxurious motor cars. We recall the director’s punctuation of the action through silent close-up shots of noisy objects (ticking clocks, telephones, ocean liner sirens […] and his ambition to give European cinema an aesthetic dimension. In the end, the glory of TU M’APPARTIENS! resides in the majestic poise of the eternally photogenic Francesca Bertini.
Pierre Philippe, 36th Il Cinema Ritrovato catalogue, Bologna, 2022